baner codzienniepomagam.pl

czwartek, 12 lipca 2012

Jak skorzystać na reklamach w TV i radiu?

Tak wiele osób na nie narzeka, tak wiele osób ich nie lubi. Kiedyś też należałam do tej grupy. Ale to się zmieniło. Dlaczego? Otóż niedawno znalazłam sposób jak wykorzystać reklamy do własnego samorozwoju :)


Odpowiedź jest prosta - wystarczy na czas reklam zamieniać się w tłumacza :) Pytanie zadane w  tytule posta można więc zmienić na :

"Jak szybciej nauczyć się języka obcego? " 

Wystarczy, że w każdej chwili gdy słuchasz lub oglądasz coś, co kompletnie Cię nie interesuje i nie jest Ci do niczego potrzebne - zamienisz się w tłumacza :)

Jeśli Twoja znajomość języka trochę kuleje i nie nadążasz - tłumacz na początek same słówka albo to co widzisz, np. warzywa, owoce, meble.

W innych przypadkach polecam tłumaczenie całych zdań. I nawet jeśli nie zdążysz przetłumaczyć jednego zdania a już usłyszysz następne to nie zrażaj się, na początku każdy tak ma bo zwykle w reklamach prędkość wypowiadanych słów jest dość duża - każdy chce zamieścić dużo informacji w jak najkrótszym czasie antenowym.

Skąd u mnie wzięło się takie podejście? Mam w swoim życiu kilka Złotych Pytań. Na pewno jeszcze nie raz wspomnę o nich na blogu. To, które spowodowało że wpadłam na pomysł z tłumaczeniem reklam brzmi "Jak mogę wykorzystać zaistniałą sytuację dla własnego rozwoju?"

Jak widać przy odpowiednim podejściu nawet reklamy mogą okazać się niezwykle pożyteczne :)

6 komentarzy:

  1. Popieram ideę "Jak mogę wykorzystać zaistniałą sytuację dla własnego rozwoju" to naprawdę świetne słowa i pomysł.
    Zawsze nawet w często trudnych sprawach możemy odnaleźć coś pozytywnego co nam w czymś pomoże ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł na pewno skorzystam :)
    Często podczas reklam w telewizji próbuje zrobić coś pożytecznego, ale nie zawsze chce mi się wstawać... Natomiast, gdy jadę samochodem to kompletna klapa jeśli chodzi o samorozwój- czasami próbuje sobie tłumaczyć zagraniczne piosenki, ale wiadomo że w piosence słowa mogą być inaczej wypowiadane i to czasem jest to trudne do zrozumienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł ;D Ja polecam przeglądać fiszki na reklamach, też działa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pomyślałem o fiszkach. Też niezły sposób :)

      Usuń
    2. Na pewno kiedyś spróbuję sposobu z fiszkami :-)

      Usuń
  4. Fajny pomysł :)
    Ale ja mam też inne sposoby na reklamy:
    -zrobienie herbatki :)
    -sprzątanie
    -odkurzanie
    -wyłączenie głosu i przeczytanie kilku stron
    -krótki spacer

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...